Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Συλλογή ανεξάρτητου περιεχόμενου
The site of Greek Ministry of Education, Research and Religious Affairs
Ενημερώθηκε: πριν από 47 εβδομάδες 11 ώρες

25-10-16 Το 3ο Γυμνάσιο Ιλίου μας καθηλώνει

Τρί, 25/10/2016 - 20:59

{youtube}v=G0qfYC_Fe4g{/youtube}

25-10-16 Το 3ο Γυμνάσιο Ιλίου μας καθηλώνει

25-10-16 Ελλάδα-Κίνα: Μαζί στην Έρευνα και την Καινοτομία

Τρί, 25/10/2016 - 19:18

25-10-16 Ελλάδα-Κίνα: Μαζί στην Έρευνα και την Καινοτομία

Την έναρξη πολλαπλών συνεργασιών και την αναβάθμιση διμερών σχέσεων της Ελλάδας και της Κίνας σε θέματα Επιστήμης και Τεχνολογίας, σηματοδοτεί η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 25-10-16, μεταξύ του Αν. Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Επιστήμης και Τεχνολογίας) της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Xu Jianpei.

Η συνάντηση έγινε με την ευκαιρία ημερίδας για την Ευρω-Ασιατική Συνεργασία (ASEM) με θέμα: Επιστήμη, Τεχνολογία και Καινοτομία για την Αειφόρο Ανάπτυξη, όπου η Ελλάδα ορίσθηκε ως κόμβος του ASEM για την Ευρώπη.

Ο Αν. Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας του ΥΠΠΕΘ, καθηγητής Κώστας Φωτάκης ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας ανέφερε: «Η σημερινή εκδήλωση εκφράζει την επιλογή της ελληνικής Κυβέρνησης να αποτελέσει η χώρα πόλο στήριξης για την ευρω-ασιατική συνεργασία σε θέματα Έρευνας και Τεχνολογίας με την ίδρυση γραφείου ASEM στην Αθήνα σε συνεργασία με την πόλη του Πεκίνου. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι πολύπλευρες συνεργασίες που προωθεί το ASEM θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στο πλαίσιο της αναβάθμισης των διμερών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και χωρών της νοτιανατολικής Ασίας».

Κατά τη συνάντηση του κ. Φωτάκη με την αντιπροσωπεία της Κίνας, συμφωνήθηκε ο οδικός χάρτης για την υλοποίηση κοινών ερευνητικών δράσεων που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία Επιστημονικού - Τεχνολογικού Πάρκου στην περιοχή της Αττικής για τη διευκόλυνση πρωτοβουλιών μεταφοράς τεχνολογίας μεταξύ ερευνητικών φορέων και καινοτόμων επιχειρήσεων των δύο χωρών. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε η δυνατότητα ανάληψης κοινών πρωτοβουλιών στους τομείς της Πληροφορικής, της Θαλάσσιας Τεχνολογίας, της Αγροδιατροφής, της Τεχνολογίας Θερμοκηπίων και των Τεχνολογιών διαμόρφωσης Ακτών και Λιμένων. Επίσης εξετάσθηκε η ανάπτυξη Ερευνητικού Κέντρου-Παρατηρητηρίου με την υποστήριξη της Κίνας για τη συλλογή δεδομένων σεισμολογικής και ηφαιστειακής δραστηριότητας.

Τέλος συμφωνήθηκε η ανάπτυξη μιας εμβληματικής πρωτοβουλίας με τίτλο «Πολιτισμός, Πολιτισμική Κληρονομιά, Επιστήμη και Τεχνολογία» στην οποία θα συμπεριληφθεί και η οργάνωση έκθεσης για την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία σε πόλεις της Κίνας, το 2017, έτος το οποίο έχει ανακηρυχθεί Έτος Φιλίας Ελλάδας-Κίνας. Επίσης θα μεταφερθεί η τεχνογνωσία προηγμένων τεχνικών συντήρησης σε μουσεία της Κίνας.

Σημειώνεται ότι η συνάντηση αυτή έρχεται να επισφραγίσει συζητήσεις και συμφωνίες συνεργασίας που υπογράφηκαν μεταξύ των δύο χωρών τον περασμένο Ιούλιο στην Κίνα, κατά την επίσκεψη της ελληνικής κυβερνητικής αντιπροσωπείας με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα.

 

25-10-16 Το ΝΟΗΣΙΣ υποδέχεται παιδιά προσφύγων

Τρί, 25/10/2016 - 18:10

25-10-16 Το ΝΟΗΣΙΣ υποδέχεται παιδιά προσφύγων

Το ΝΟΗΣΙΣ υποδέχεται παιδιά από κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και τους προσφέρει εκπαιδευτικό, πολιτιστικό και κοινωνικό πρόγραμμα.

Το ΝΟΗΣΙΣ συμβάλλει με την τεχνογνωσία και την πολιτιστική του αξία στην ενσωμάτωση των παιδιών και των οικογενειών τους στην ελληνική κοινωνία και το εκπαιδευτικό σύστημα.

Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο που αποτελεί ελάχιστο δείγμα συνεισφοράς, αλληλεγγύης και συνείδησης, συμμετέχουμε στην ψυχολογική και πνευματική ανάταση των συνανθρώπων μας, που βρίσκονται σε ανάγκη και χρειάζεται να ενταχθούν, κατά το δυνατόν ομαλά στις δομές και το περιβάλλον της καθημερινής ζωής της χώρας.

Σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, το Δήμο Θέρμης και ΜΚΟ.

Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας (NOESIS) είναι το σημαντικότερο τεχνολογικό μουσείο στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1978 ως Τεχνικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

Προσφέρει στο κοινό μια μόνιμη έκθεση με ιστορικά εκθέματα για την κατανόηση θεμάτων επιστήμης και τεχνολογίας. 

 

 

25-10-16 Συνάντηση της Σίας Αναγνωστοπούλου με τον Δήμαρχο Αιγιαλείας, Θανάση Παναγόπουλο

Τρί, 25/10/2016 - 17:43

25-10-16 Συνάντηση της  Σίας  Αναγνωστοπούλου με τον Δήμαρχο Αιγιαλείας, Θανάση Παναγόπουλο

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Σία Αναγνωστοπούλου συναντήθηκε σήμερα με τον Δήμαρχο Αιγιαλείας Θανάση Παναγόπουλο και τον συνεργάτη του, Χρήστο Σπηλιωτόπουλο.

Στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκε το Τμήμα Οπτικής-Οπτομετρίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας που εδρεύει στο Αίγιο.

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αφού τόνισε πως το σχέδιο «Αθηνά» έχει δημιουργήσει ένα ανορθολογικό τοπίο στην Ακαδημαϊκό χάρτη με δεκάδες Τμήματα να βρίσκονται σήμερα σε μεταβατική κατάσταση, ενημέρωσε τους συνομιλητές της πως έχει συγκροτηθεί επιτροπή στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την εξέταση του θέματος επαναλειτουργίας αυτών των Τμημάτων.

Παράλληλα τόνισε όμως πως η ρύθμιση που θα γίνει με βάση τα πορίσματα της επιτροπής που αναμένονται μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου, θα είναι συνολική για τα Τμήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και σε καμία περίπτωση δεν θα να είναι αποσπασματική.

Αναλυτικά η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας , Έρευνας και Θρησκευμάτων δήλωσε τα εξής:

«Το σχέδιο «Αθηνά» των κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, δημιούργησε ένα ανορθολογικό τοπίο, κλείνοντας ή συγχωνεύοντας Τμήματα των Τ.Ε.Ι. χωρίς ακαδημαϊκά ή παραγωγικά κριτήρια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα δεκάδες τμήματα να βρίσκονται σήμερα σε μεταβατική κατάσταση, ανάμεσα σε αυτά και το Τμήμα Οπτικής-Οπτομετρίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας που εδρεύει στο Αίγιο. Στο ίδιο καθεστώς βρίσκεται και το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα, καθώς και πολλά άλλα Τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα. Για το λόγο αυτό, έχει συγκροτηθεί επιτροπή στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για την εξέταση του θέματος επαναλειτουργίας αυτών των Τμημάτων. Το Τμήμα Οπτικής-Οπτομετρίας του Αιγίου είναι ένα από αυτά που, όπως έχει δηλωθεί και στο παρελθόν, πρέπει να επαναλειτουργήσουν.

Ωστόσο η ρύθμιση θα είναι συνολική για τα Τμήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι αποσπασματική. Τα πορίσματα της αρμόδιας επιτροπής αναμένονται μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί συνολική ρύθμιση. Τέτοιου περιεχομένου αποφάσεις λαμβάνονται σε συλλογικό κυβερνητικό επίπεδο καθώς εμπίπτουν στο ζήτημα της ανασυγκρότησης του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας και αφορούν ταυτόχρονα στη σύνδεση των ΑΕΙ με την παραγωγική ανασυγκρότηση».

25-10-16 Σε σχέση με την κατάσταση του Τμήματος Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

Τρί, 25/10/2016 - 17:15

25-10-16 Σε σχέση με την κατάσταση του Τμήματος Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μετά τη συνάντησή του με την διοίκηση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και τη διοίκηση του Τμήματος Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων καθώς και με εργαζομένους και φοιτητές του τμήματος επιβεβαίωσε ακόμη μια φορά την πρόθεσή του να παραμείνει το ΤΕΙ Πύργου ανοικτό και έκανε έκκληση να σταματήσουν αυτοί/ές που υπονομεύουν την καλή λειτουργία και το μέλλον του.

 

 

25-10-16 Προσλήψεις 5 αναπληρωτών δασκάλων στα ΔΥΕΠ.

Τρί, 25/10/2016 - 17:14

25-10-16 Προσλήψεις 5 αναπληρωτών δασκάλων μειωμένου ωραρίου για απασχόληση στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου 5 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων για απασχόληση σε Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Τετάρτη 26 έως την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016, όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε ΔΥΕΠ μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

Τα ονόματα των αναπληρωτών

25-10-16 Αίτηση-Δήλωση μαθημάτων για την Ενισχυτική Διδασκαλία

Τρί, 25/10/2016 - 16:19

25-10-16 Αίτηση-Δήλωση μαθημάτων για την Ενισχυτική Διδασκαλία

Στο πλαίσιο προετοιμασίας για την έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 169770/Δ2/12.10.2016 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3406), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών όλων των τάξεων Γυμνασίου, ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 η Ενισχυτική Διδασκαλία περιλαμβάνει τα μαθήματα:
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά. Ο/η μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα.

Την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του/της μαθητή/τριας στην Ενισχυτική Διδασκαλία την υποβάλλει ο/η γονέας – κηδεμόνας προς τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας μέχρι τις 3 Νοεμβρίου 2016.

Η αίτηση

25-10-16 Ο Νίκος Φίλης εγκαινιάζει το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου

Τρί, 25/10/2016 - 15:33

25-10-16 Ο Νίκος Φίλης εγκαινιάζει το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου

To 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου εγκαινίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, μαζί με τον Δήμαρχο Ιλίου Νίκο Ζενέτο, τον Μητροπολίτη Ιλίου κ. Αθηναγόρα, τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Αθηνών Σπύρο Τζόκα, Δημοτικούς Συμβούλους και εκατοντάδες κατοίκους της περιοχής. «Εύχομαι να εγκαινιάσουμε πολλά τέτοια σχολεία για τα παιδιά που τα έχουν ανάγκη», τόνισε ο υπουργός.

Στο σχολείο, προϋπολογισμού 63 εκατ. Ευρώ, το οποίο αποτελεί, από πλευράς υποδομών, ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στη χώρα στο τομέα της Ειδικής Αγωγής, φοιτούν από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς περίπου πενήντα παιδιά, με το σύνολο των εκπαιδευτικών που απαιτούνται.

Ο κ. Φίλης στην ομιλία του επανέλαβε ότι το υπουργείο έχει αποδείξει εμπράκτως την ευαισθησία του για την Ειδική Αγωγή, τονίζοντας ότι φέτος έγιναν 9.000 προσλήψεις αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων στον τομέα αυτόν, αριθμός ρεκόρ σε σχέση με τις προσλήψεις των τελευταίων δέκα ετών και σημείωσε ότι φέτος ιδρύθηκαν περίπου 500 νέα τμήματα ένταξης, υπογραμμίζοντας ότι τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής λειτούργησαν και αυτά από την πρώτη μέρα-για πρώτη φορά τα τελευταία τριάντα χρόνια-εκπλήσσοντας ακόμη και τους γονείς που είχαν μάθει να ξεκινούν τα μαθήματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες τον Γενάρη.

Επί πλέον, ο υπουργός ανακοίνωσε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αυτή ήταν και η απάντηση προς τους περίπου δέκα διαμαρτυρόμενους εκπαιδευτικούς, που εμφανίστηκαν στην τελετή των εγκαινίων, φωνάζοντας συνθήματα για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Ο Δήμαρχος Ιλίου Νίκος Ζενέτος, αφού συνεχάρη όσους συνέβαλαν στην ανέγερση του νέου σχολείου, τόνισε ότι η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας να εξετάσει, από κοινού με την τοπική αυτοδιοίκηση, τα προβλήματα στα σχολεία της περιοχής, ώστε να δοθούν λύσεις. Ο Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας συνεχάρη και αυτός με τη σειρά του όσους συνέβαλαν στην ανέγερση του σχολείου και τόνισε ότι η συνεργασία όλων των φορέων της πολιτείας μπορεί να φέρνει θετικά αποτελέσματα για του πολίτες.

Νωρίτερα, ο κ. Φίλης επισκέφθηκε το 5ο και 11ο Δημοτικό Σχολείο, που συστεγάζονται σε κτιριακό συγκρότημα που ανεγέρθηκε την περίοδο 1964-65 και προοριζόταν για φυλακές.

Ο Νίκος Φίλης περιηγήθηκε στους χώρους από τους διευθυντές των σχολείων και τον Δήμαρχο Νίκο Ζενέτο και διαπίστωσε από πρώτο χέρι τα κτιριολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές και δάσκαλοι και συμφώνησε με την ρήση εκπαιδευτικού, ότι επιτέλους η φυλακή πρέπει να γίνει σχολείο. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι εφ’ όσον ο Δήμος έχει στη διάθεσή του άλλο χώρο θα προσπαθήσει για την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος: «Εμείς εννοούμε το σχολείο της ισότητας και θέλουμε όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση. Εδώ στο Ίλιον που είναι μία γειτονιά ανθρώπων του μεροκάματου και της καθημερινής βιοπάλης έχουμε την υποχρέωση ως πολιτεία να κάνουμε σχολεία με χώρους άνετους και ευχάριστους για τα παιδιά.»

Αμέσως μετά, ο υπουργός συνομίλησε με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων, οι οποίοι του έθεσαν εκτός από το κτιριολογικό πρόβλημα το θέμα της επιμόρφωσης των δασκάλων. Ο κ. Φίλης συμφώνησε ότι η επιμόρφωση πρέπει να είναι συνεχής και όχι μόνο για τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και για μία σειρά θεμάτων που απασχολούν τη καθημερινότητα του σχολείου, όπως η αντιμετώπιση του bulling, η διαφοροποιημένη διδασκαλία για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και η αντιμετώπιση του ρατσισμού.

25-10-16 Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

Τρί, 25/10/2016 - 12:04

 

25-10-16 Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

Ο Υπουργείος Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης έστειλε μήνυμα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

 

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, αγαπητοί και αγαπητές εκπαιδευτικοί,


Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου είναι κατεξοχήν ευκαιρία να σκεφτούμε την εθνική ενότητα και ομοψυχία και την αποφασιστική αντίσταση του λαού μας απέναντι στον φασισμό. Στο «Όχι» συμπυκνώθηκε η απόφαση ολόκληρου του ελληνικού λαού να αντισταθεί στις επεκτατικές διαθέσεις της Ιταλίας και των δυνάμεων του Άξονα. Αλλά συμπυκνώθηκε και η απόφασή του να αντισταθεί στον φασισμό.


Ήταν ένας πόλεμος στον οποίο συμμετείχαν όλοι: άνδρες και γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι, όλοι και όλες προσέφεραν από το μετερίζι που μπορούσε ο καθένας και η καθεμιά. Ήταν όλοι ενωμένοι, ταγμένοι σε έναν κοινό σκοπό, στην απόφαση να νικήσουν.


Ο πόλεμος του 1940 ήταν από κείνες τις σπάνιες στιγμές της ιστορίας που η επικέντρωση στον στόχο βάζει σε δεύτερη μοίρα τις διαφορές και που η ελπίδα υπερνικά τον φόβο. Ήταν από εκείνες τις στιγμές που το καλό του συνόλου ανυψώνεται πάνω από τα επιμέρους συμφέροντα. Το συναίσθημα που επικρατεί στις περιόδους αυτές είναι η μέθεξη. Αυτό το μεγαλειώδες συναίσθημα ότι όλα είναι δυνατά, ότι όλα μπορούν να αλλάξουν. Τότε η ζωή γίνεται γιορτή, οι θυσίες έχουν νόημα και τα προβλήματα δίνουν τη θέση τους στα όνειρα.


Δεν κράτησε για πάντα αυτό το συναίσθημα – ήρθε η κατοχή και οι διχασμοί επανεμφανίστηκαν, με νέες μορφές και σχήματα. Και μετά ο εμφύλιος. Όμως, είναι σημαντικό να κρατήσουμε τη δυναμική που γεννάει αυτή η στιγμή της ενότητας. Μια δυναμική που δεν είναι ψεύτικη, που μπορεί και μετατρέπεται σε πραγματική δύναμη νίκης.


Ο εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου ξεκίνησε ήδη στα χρόνια της Κατοχής. Με πρωτοπόρους τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους νέους και νέες. Και πήρε τη μορφή αντίστασης στον φασισμό, με την καθοριστική συμβολή της νεολαίας, με τις πρώτες διαδηλώσεις που είχαν νεκρούς από τα ιταλικά πυρά το 1942.


Τιμώντας το έπος της 28ης Οκτωβρίου, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόκειται κυρίως για έναν πόλεμο αντίστασης στο φασισμό. Άλλωστε η αντίσταση στην Ελλάδα αποτέλεσε μέρος του ευρύτερου αντιφασιστικού αγώνα στην Ευρώπη.


Το φάντασμα του φασισμού φαίνεται να απειλεί για ακόμη μια φορά την Ευρώπη. Με διαφορετικό τρόπο βέβαια, π.χ. με την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, που δηλητηριάζουν την καθημερινότητά μας. Για άλλη μια φορά, η χώρα μας και η Ευρώπη, οφείλουν να πουν ένα νέο δυνατό ΟΧΙ.

 

Μήνυμα για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη

 

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, αγαπητοί και αγαπητές εκπαιδευτικοί,


Στη Θεσσαλονίκη σήμερα γιορτάζουμε τρεις επετείους: Γιορτάζουμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, αλλά γιορτάζουμε και τις δύο απελευθερώσεις της πόλης, αυτή του 1912 και αυτή του 1944. Η πρώτη απελευθέρωση, αυτή από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, συμπίπτει με την εορτή του πολιούχου της πόλης, του Αγίου Δημητρίου. Τότε, στις 26 Οκτωβρίου 1912, η Θεσσαλονίκη, μια ακμαία ελληνική πόλη της Αρχαιότητας και του Βυζαντίου και μια από τις πρώτες χριστιανικές κοινότητες συμπεριλήφθηκε στο σύγχρονο ελληνικό κράτος και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιστορία του. Αυτή η επέτειος τιμάται με πανηγυρικούς και δοξολογίες εδώ και πολλά χρόνια. Για την άλλη επέτειο όμως, αυτή του 1944, επικρατούσε σιωπή. Σιωπή που συνδέεται με τα βαθιά τραύματα της πόλης. Γιατί η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη μαρτυρική, που στη διάρκεια της Κατοχής έχασε το ένα τέταρτο των κατοίκων της στα στρατόπεδα εξόντωσης. Πρόκειται για τους Έλληνες πολίτες με εβραϊκό θρήσκευμα, των οποίων η μνήμη μόνο πρόσφατα άρχισε να αποκαθίσταται.


Επίσης η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που ταλαιπωρήθηκε όσο καμία άλλη από την οργανωμένη δράση των δωσιλόγων. Αλλά είναι και η πόλη όπου αναπτύχθηκε η αντίσταση ήδη από τις πρώτες μέρες της Κατοχής, η πόλη που ο πνευματικός της κόσμος έδωσε το «παρών» στη μάχη ενάντια στο φασισμό, η πόλη, τέλος, που διοικήθηκε από αντιστασιακές δυνάμεις για ένα διάστημα, όταν αποχώρησαν τα ναζιστικά στρατεύματα. Αυτή η μνήμη της πόλης πλέον δεν αποσιωπάται.

 

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου είναι κατεξοχήν ευκαιρία να σκεφτούμε την εθνική ενότητα και ομοψυχία και την αποφασιστική αντίσταση του λαού μας απέναντι στον φασισμό. Στο «Όχι» συμπυκνώθηκε η απόφαση ολόκληρου του ελληνικού λαού να αντισταθεί στις επεκτατικές διαθέσεις της Ιταλίας και των δυνάμεων του Άξονα. Αλλά συμπυκνώθηκε και η απόφασή του να αντισταθεί στον φασισμό.


Ήταν ένας πόλεμος στον οποίο συμμετείχαν όλοι: άνδρες και γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι, όλοι και όλες προσέφεραν από το μετερίζι που μπορούσε ο καθένας και η καθεμιά. Ήταν όλοι ενωμένοι, ταγμένοι σε έναν κοινό σκοπό, στην απόφαση να νικήσουν.


Ο πόλεμος του 1940 ήταν από κείνες τις σπάνιες στιγμές της ιστορίας που η επικέντρωση στον στόχο βάζει σε δεύτερη μοίρα τις διαφορές και που η ελπίδα υπερνικά τον φόβο. Ήταν από εκείνες τις στιγμές που το καλό του συνόλου ανυψώνεται πάνω από τα επιμέρους συμφέροντα. Το συναίσθημα που επικρατεί στις περιόδους αυτές είναι η μέθεξη. Αυτό το μεγαλειώδες συναίσθημα ότι όλα είναι δυνατά, ότι όλα μπορούν να αλλάξουν. Τότε η ζωή γίνεται γιορτή, οι θυσίες έχουν νόημα και τα
προβλήματα δίνουν τη θέση τους στα όνειρα.


Δεν κράτησε για πάντα αυτό το συναίσθημα – ήρθε η κατοχή και οι διχασμοί επανεμφανίστηκαν, με νέες μορφές και σχήματα. Και μετά ο εμφύλιος. Όμως, είναι σημαντικό να κρατήσουμε τη δυναμική που γεννάει αυτή η στιγμή της ενότητας. Μια δυναμική που δεν είναι ψεύτικη, που μπορεί και μετατρέπεται σε πραγματική δύναμη νίκης.


Ο εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου ξεκίνησε ήδη στα χρόνια της Κατοχής. Με πρωτοπόρους τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους νέους και νέες. Και πήρε τη μορφή αντίστασης στον φασισμό, με την καθοριστική συμβολή της νεολαίας, με τις πρώτες διαδηλώσεις που είχαν νεκρούς από τα ιταλικά πυρά το 1942.


Τιμώντας το έπος της 28ης Οκτωβρίου, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόκειται κυρίως για έναν πόλεμο αντίστασης στο φασισμό. Άλλωστε η αντίσταση στην Ελλάδα αποτέλεσε μέρος του ευρύτερου αντιφασιστικού αγώνα στην Ευρώπη.


Το φάντασμα του φασισμού φαίνεται να απειλεί για ακόμη μια φορά την Ευρώπη. Με διαφορετικό τρόπο βέβαια, π.χ. με την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, που δηλητηριάζουν την καθημερινότητά μας. Για άλλη μια φορά, η χώρα μας και η Ευρώπη, οφείλουν να πουν ένα νέο δυνατό ΟΧΙ.

 

Το μήνυμα του Νίκου Φίλη σε pdf

Το μήνυμα του Νίκου Φίλη για εορτασμό Θεσσαλονίκη σε pdf

24-10-16 Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, φέτος, το πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Δευ, 24/10/2016 - 19:48

24-10-16 Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, φέτος, το πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Το παράλληλο πρόγραμμα κοινωνικής ανακούφισης από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και το οποίο θα αντισταθμίζει τις δυσμενείς συνέπειες της δημοσιονομικής πειθαρχίας παίρνει σάρκα και οστά στον χώρο της Παιδείας, με τη  εκκίνηση  για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά   προγράμματος  Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο. Φέτος τα μαθήματα θα ξεκινήσουν πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά. Την 1η Δεκεμβρίου 2016 θα ξεκινήσουν τα μαθήματα που θα ολοκληρωθούν  στα τέλη Μαϊου 2017. Για πρώτη φορά μετά πολλά χρόνια θα υλοποιηθεί  ένα πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας τόσο μεγάλης διάρκειας σε πλήθος μαθημάτων, δίνοντας τη δυνατότητα σε ένα  μεγάλο αριθμό μαθητών να έχουν  δωρεάν καθημερινή βοήθεια  στο μεγαλύτερο διάστημα του  διδακτικού έτους .

Παιδιά  που προέρχονται από λιγότερο ευνοημένες οικονομικά  κοινωνικές ομάδες, αλλά και όχι μόνον, θα υποστηρίζονται  πλέον από το πρόγραμμα και θα αναπληρώνουν τις τυχόν μαθησιακές τους αδυναμίες, ώστε η κατάκτηση της γνώσης και η προαγωγή των δεξιοτήτων να γίνει κοινό κτήμα  για όλους τους μαθητές.Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ με πιστώσεις ύψους 8.762.652 ευρώ.

Σε  συνθήκες οικονομικής στενότητας  και δημοσιονομικής κρίσης  η κυβέρνηση όχι μόνο συγκρατεί την πτώση των δημοσίων δαπανών για την Παιδεία στο 2,8% επί του ΑΕΠ αλλά συνεχίζει  με σταθερότητα και συνέπεια μια πολιτική που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και τη μείωση της σχολικής  διαρροής, προσφέροντας  Αντισταθμιστική Εκπαίδευση  σε όσους μαθητές την έχουν ανάγκη και υλοποιώντας προγράμματα  Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και  Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο Λύκειο. Με τον τρόπο αυτό εγγυόμαστε το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση και κάνουμε πράξη την ισότητα ευκαιριών .

Η ενισχυτική διδασκαλία θα ξεκινήσει σε 500 Σχολικά Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας ανά τη χώρα (ένα από αυτά θα λειτουργήσει στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Ανηλίκων στην Αυλώνα), όπου θα εργαστούν  1000 αναπληρωτές καθηγητές,  οι οποίοι θα προσληφθούν με βάση τη σειρά τους στον Πίνακα Αναπληρωτών.

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος  2016-2017 προβλέπει :

Για την Α’ Γυμνασίου: Μαθηματικά 3 ώρες, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 2 ώρες, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 3 ώρες, Φυσική 1 ώρα, Αγγλικά 2  ώρες συνολικά 11ώρες.

Για την Β’ Γυμνασίου : Μαθηματικά 3 ώρες, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 2 ώρες, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 3ώρες, Φυσική 1ώρα, Χημεία 1 ώρα, Αγγλικά 2 ώρες  συνολικά 12 ώρες.

Για την Γ’ Γυμνασίου : Μαθηματικά 3 ώρες, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 2 ώρες, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 3 ώρες, Φυσική 1 ώρα, Χημεία 1 ώρα, Αγγλικά 2ώρες  συνολικά 12 ώρες.

Οι δηλώσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα θα υποβάλλονται από τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως τις  3 Νοεμβρίου 2016

 

24-10-16 Διδακτικές Επισκέψεις στο Ο.Α.Κ.Α. και το Παναθηναϊκό Στάδιο

Δευ, 24/10/2016 - 16:41

24-10-16 Διδακτικές Επισκέψεις στο Ο.Α.Κ.Α. και το Παναθηναϊκό Στάδιο

To Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της προσπάθειας αναβάθμισης των Διδακτικών επισκέψεων των σχολείων, υλοποιεί Προγράμματα επιμορφωτικών επισκέψεων και αθλητικών δραστηριοτήτων για μαθητές Δημοτικών Σχολείων της χώρας στο Παναθηναϊκό Στάδιο και για  μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (Ο.Α.Κ.Α.)

Το Πρόγραμμα στο Παναθηναϊκό Στάδιο προσφέρει στους μαθητές ένα πλούσιο εκπαιδευτικό και πληροφοριακό υλικό για την ιστορία του Σταδίου, το οποίο αποτελεί ένα διαχρονικό σύμβολο αθλητισμού, πολιτισμού και ιστορίας στο κέντρο της σημερινής Αθήνας και παράλληλα, μέσω ενός οργανωμένου αθλητικού προγράμματος με τη μορφή παιχνιδιού, να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τα αγωνίσματα του Στίβου (Kids’ Athletics), το Μπάσκετ και το Βόλεϊ. Στη διάθεση των μαθητών που θα επισκέπτονται το Παναθηναϊκό Στάδιο θα τίθεται ένα σύγχρονο σύστημα αυτόματης ξενάγησης, με σκοπό να γνωρίσουν κάθε γωνιά του Σταδίου και να μάθουν την υπερδισχιλιετή ιστορία του.

Σκοπός του Προγράμματος στο Ο.Α.Κ.Α. είναι η γνωριμία των μαθητών με τους αγωνιστικούς χώρους των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων, όπου έχουν διαδραματιστεί σπουδαία αθλητικά και πολιτιστικά γεγονότα από το 1982 έως και σήμερα, με αποκορύφωμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, αλλά και η προσέγγιση αξιών ζωής μέσα από τον αθλητισμό με διαδραστικές παρουσιάσεις, συζητήσεις διαλέξεις και προβολές video.

Το πρόγραμμα της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Στίβου (IAAF), το Kids’ Athletics, είναι ένα σύνολο κινητικών και λειτουργικών δεξιοτήτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των παιδιών ανάλογα με την ηλικία τους και συμπεριλαμβάνει τρεις ομάδες αγωνισμάτων : τα αγωνίσματα δρόμου, τις ρίψεις και τα άλματα. Οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες παρακαλούνται όπως έρχονται σε επικοινωνία με το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών και το Παναθηναϊκό Στάδιο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Πρόγραμμα και για περαιτέρω ενημέρωση σχετικά με τη διεξαγωγή του προγράμματος Kid’s Athletics.

Η εγκύκλιος με θέμα : «Διδακτικές επισκέψεις Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών»

Η εγκύκλιος με θέμα: «Διδακτικές επισκέψεις στο Παναθηναϊκό Στάδιο – «Αγαπώ τον Αθλητισμό- Kids’ Athletics»

 

24-10-16 Χαιρετισμός του Νίκου Φίλη στον 11ο ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ eTwinning

Δευ, 24/10/2016 - 15:46

{youtube}v=BhXr4BHEDro{/youtube}

24-10-16 Χαιρετισμός του Νίκου Φίλη στον 11ο ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ eTwinning

Την εκδήλωση του 11ου ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ eTwinning, μέρος της Eυρωπαϊκής δράσης eTwinning, χαιρέτισε σήμερα ο υπουργος Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης.

Το eTwinning εντάσσεται στο πρόγραμμα Erasmus+ και προωθεί τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και τη συνεργασία των ευρωπαϊκών σχολείων.  Έχει ήδη διανύσει 11 χρόνια επιτυχούς πορείας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, γνωρίζοντας ταυτόχρονα μεγάλη απήχηση στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, γεγονός που πιστοποιείται από την ένθερμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη δράση και τις πανευρωπαϊκές διακρίσεις των ελληνικών σχολικών μονάδων.

Για την αναγνώριση των καλύτερων έργων eTwinning από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2015-2016, η ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης (ΕΥΥ) της δράσης βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τους νικητές του 11ουΕθνικού Διαγωνισμού eTwinning.

Η αξιολόγηση των έργων, έγινε με βάση τα κριτήρια που έχουν καθοριστεί και για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία από επιτροπή μελών της ΕΥΥ.

24-10-16 Τροποποιήθηκε το ΠΔ για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών

Δευ, 24/10/2016 - 11:18

24-10-16 Τροποποιήθηκε το ΠΔ για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών

Με νέο Προεδρικό Διάταγμα επήλθαν τροποποιήσεις στο χωρίο που αφορά τις κατηγορίες όπου κατατάσσονται οι σχολικές μονάδες για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα στην Α/θμια Εκπαίδευση προστέθηκε και κατηγορία ΙΓ που δίνει 14 μόρια για τις μεταθέσεις.

Πιο αναλυτικά αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του Π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του Π.δ. 39/1998 (Α΄ 43, διόρθωση σφάλματος Α΄ 262), και προστίθεται δεύτερο εδάφιο στην ως άνω περίπτωση α΄ ως εξής:


«α) Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δεκατρείς (13) κατηγορίες, τις Α,Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ και οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δώδεκα (12) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ και ΙΒ, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση τα παρακάτω κριτήρια:


(i) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,
(ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών,
(iii) την οργανικότητα,
(iv) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,
(v) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και
(vi) το υψόμετρο


Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται οι μονοθέσιες και οι διθέσιες σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων.»


2. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης δ΄ της παρ. 8 του άρθρου 16 του Π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 1 του Π.δ. 39/1998 (Α΄ 43,διόρθωση σφάλματος Α΄ 262) αντικαθίσταται ως εξής:
«Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ,Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 14 μονάδες μετάθεσης, αντίστοιχα».


Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-2017.

 

Το ΦΕΚ

22-10-16 Συνέντευξη του Νίκου Φίλη στην "Αγορά"

Σάβ, 22/10/2016 - 12:58

22-10-16 Συνέντευξη του Νίκου Φίλη στην "Αγορά"

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα "Αγορά" και στον δημοσιογράφο Χρήστο Τσιγουρή.

 

Η συνέντευξη

22-10-16 Η Υπουργική Απόφαση για την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια

Σάβ, 22/10/2016 - 10:49

22-10-16 Η Υπουργική Απόφαση για την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, η Υπουργική Απόφαση για την οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2016-2017.  Η πράξη  «Ενισχυτική διδασκαλία στη β/θμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2016-2017 - ΑΠ6-8-9» και MIS 5001952  έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού,Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014-2020» και οι αμοιβές τόσο των διδασκόντων/ουσων που θα προσληφθούν για να διδάξουν στα Σ.Κ.Α.Ε., όσο και των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό της.

 

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση η Ενισχυτική Διδασκαλία αρχίζει να λειτουργεί όπως ορίζεται από την σχετική εγκύκλιο έναρξης που εκδίδεται από τη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε σχολικό έτος και λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στους ανωτέρω τομείς γνώσης με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν
την απόδοσή τους στα ανωτέρω μαθήματα.

 

Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη διαδικασία μάθησης, η  βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, η μείωση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Κάποια βασικά σημεία της Υ.Α είναι τα ακόλουθα:

Ωρολόγιο πρόγραμμα

Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας καθορίζεται ως εξής:
Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο έντεκα (11) ώρες.
Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.
Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.

Μαθήματα το μεσημέρι

Η Ενισχυτική Διδασκαλία καλύπτει 1-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

 

Προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων με βάση τη σειρά στους πίνακες

Οι διδάσκοντες/ουσες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης και με βάση την κείμενη νομοθεσία για την απασχόληση εκπαιδευτικών, με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, με χρήση των μορίων τους στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών.

 

Κριτήριο για την επιλογή των μαθητών

Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στα τμήματα μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων, αποτελεί η επίδοση του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα. Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, για τον/την οποίο/α έχει υποβληθεί αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, με απόφασή του προτείνει τους/τις μαθητές/τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας.

 

Απουσίες μαθητών από το πρόγραμμα

Σε περίπτωση όπου κάποιος/α μαθητής/τρια απουσιάσει αδικαιολογήτως είκοσι (20) συνεχόμενες διδακτικές ημέρες από τμήμα μαθήματος τότε διαγράφεται, με έγγραφη ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα του/της, και αντικαθίσταται από τον πρώτο/η επιλαχόντα στον πίνακα αιτούντων, με απόφαση του Υπευθύνου Σ.Κ.Α.Ε..

 

Αναλυτικά η απόφαση στο ΦΕΚ

Η απόφαση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ

 

21-10-16 Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις το ακαδημαϊκό έτος 2017-18

Παρ, 21/10/2016 - 15:49

21-10-16 Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις το ακαδημαϊκό έτος 2017-18

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλεί τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις και επιθυμούν να εισαχθούν σε Σχολές ή Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ορισμένο αριθμό θέσεων, καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, να απευθυνθούν σε μία από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές, που έχουν συσταθεί σε συγκεκριμένα Δημόσια ή Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία, προκειμένου να αποκτήσουν Πιστοποιητικό διαπίστωσης Πάθησης.

Υποψήφιοι μπορεί να είναι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, κάτοχοι τίτλου απόλυσης Λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου της ημεδαπής ή Έλληνες κάτοχοι τίτλου απόλυσης ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου της αλλοδαπής.

Οι εν λόγω υποψήφιοι καταθέτουν στις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές στην αποκλειστική προθεσμία από Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 έως και Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

α) Αίτηση (το έντυπο της αίτησης υπάρχει στην τελευταία σελίδα της εγκυκλίου και στην ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ http://www.minedu.gov.gr, στην ενότητα: ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, υποενότητα: Υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις).

β) Ιατρικές γνωματεύσεις από Δημόσιο Νοσοκομείο, οι οποίες φέρουν σφραγίδα από: i) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή ii) νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή iii) Καθηγητή Πανεπιστημίου ή Αναπληρωτή Καθηγητή.

γ) Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.

Επισημαίνεται ότι, αποκλειστικά και μόνο για τους πάσχοντες από τις παρακάτω παθήσεις:

α) με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%), (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 02)

β) με κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία τουλάχιστον 67%, (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 30)

γ) πάσχοντες από διάφορα σπάνια συγγενή, κληρονομικά ή επίκτητα σύνδρομα-νοσήματα όταν εκφράζονται με σοβαρές κλινικές εκδηλώσεις που προσδίδουν αναπηρία τουλάχιστον 80% εξεταζόμενοι κατά περίπτωση (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 68),

απαιτείται να καταθέσουν στις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων μαζί με τα ανωτέρω δικαιολογητικά και Πιστοποιητικό ποσοστού αναπηρίας (εγκύκλιός μας με αρ. πρωτ. Φ.251/174041/Α5/18-10-2016 (ΑΔΑ: ΩΟΕ84653ΠΣ-Ε3Υ) «Πιστοποίηση αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α.») που να έχει μόνιμη ισχύ ή άλλως να είναι σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησης στην Ειδική Επταμελή Επιτροπή προκειμένου να εκδοθεί το Πιστοποιητικό διαπίστωσης πάθησης από την εν λόγω Επιτροπή.

Όσοι από τους ανωτέρω υποψήφιους α), β) και γ) έχουν ήδη υποβάλει αίτηση προς τα ΚΕ.Π.Α. για έκδοση πιστοποιητικού ποσοστού αναπηρίας, αλλά δεν το έχουν αποκτήσει ακόμα, θα υποβάλουν προς τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων εμπρόθεσμη αίτηση με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Ταυτόχρονα, αντί για το πιστοποιητικό ποσοστού αναπηρίας καταθέτουν Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86, στην οποία θα αναφέρουν ότι έχουν υποβάλει αίτηση προς τα ΚΕ.Π.Α. (σημειώνοντας τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους) και ότι θα προσκομίσουν το πιστοποιητικό ποσοστού αναπηρίας, αμέσως μόλις το αποκτήσουν και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τα παραπάνω δικαιολογητικά υποβάλλονται από τον ίδιο τον υποψήφιο ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του. Επίσης μπορούν να αποσταλούν ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή ή ταχυμεταφορά. Το εμπρόθεσμο της αίτησης στην περίπτωση αυτή, κρίνεται από την ημερομηνία της ταχυδρομικής σήμανσης.

Επισημαίνεται ότι, υποψήφιοι που έχουν ήδη αποκτήσει Πιστοποιητικό διαπίστωσης της Πάθησης από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές, κατά τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 δεν χρειάζεται να αποκτήσουν νέο Πιστοποιητικό διαπίστωσης της πάθησης.

Εξαιρούνται αποκλειστικά και μόνο οι υποψήφιοι στα Πιστοποιητικά διαπίστωσης Πάθησης των οποίων αναγράφονται οι κωδικοί 53 και 58 που έχουν καταργηθεί και οι οποίοι θα πρέπει να προσέλθουν εκ νέου σε μια από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων, εφόσον επιθυμούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο με την ειδική αυτή κατηγορία για εισαγωγή στην Τριτ/θμια Εκπ/ση το Ακαδημαϊκό έτος 2017-18.

Μετά την απόκτηση του Πιστοποιητικού διαπίστωσης πάθησης, οι υποψήφιοι θα κληθούν με νέο Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., να υποβάλουν ηλεκτρονικό μηχανογραφικό δελτίο προκειμένου να συμμετάσχουν στην επιλογή για εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2017-18 με την ειδική κατηγορία των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις. Η διαδικασία και ο χρόνος υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων θα ανακοινωθεί με νεότερη εγκύκλιο, η οποία θα αποσταλεί στα σχολεία και θα αναρτηθεί προς ενημέρωση στο διαδίκτυο.

Η εγκύκλιος σε μορφή PDF

21-10-16 η 2η Hμερίδα του ASEM στον τομέα Επιστήμη, Τεχνολογία και Καινοτομία για την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Παρ, 21/10/2016 - 15:15

21-10-16 2η Hμερίδα του ASEM στον τομέα  Επιστήμη, Τεχνολογία και Καινοτομία  για  την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Tη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016 πραγματοποιείται στο Ιωνικό Κέντρο της Αθήνας, η 2η ημερίδα του ASEM στον τομέα Επιστήμη, Τεχνολογία και Καινοτομία για την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Το ASEM, αποτελεί ένα φόρουμ πολιτικού διαλόγου και συνεργασίας 51 κρατών της Ευρώπης και της Ασίας με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τις εργασίες της ημερίδας, που διοργανώνει το Δίκτυο ΠΡΑΞΗ του ΙΤΕ και η Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της πόλης του Πεκίνου, υπό την αιγίδα του Τομέα Έρευνας και Καινοτομίας του ΥΠΠΕΘ, θα ανοίξει ο Αν. Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας του ΥΠΠΕΘ, καθηγητής Κώστας Φωτάκης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Xu Jianpei.

Εξέχουσες προσωπικότητες θα συμμετάσχουν με ομιλίες τους στην ημερίδα, ανάμεσά τους ο Αν. Γενικός Διευθυντής της Επιτροπής Επιστήμης και Τεχνολογίας της πόλης του Πεκίνου κ. Zhu Shilong, και ο επικεφαλής της Επικεφαλής της Μονάδας Ευρασιατικής Συνεργασίας της Γενικής Διεύθυνσης Έρευνας και Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Κωνσταντίνος Γληνός.

Στο πλαίσιο της ημερίδας ο Αν. Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης θα πραγματοποιήσει διμερή συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Xu Jianpei, με αντικείμενο την εξειδίκευση της συνεργασίας των δύο χωρών στην Έρευνα και την Τεχνολογία και τη διαμόρφωση κοινών δράσεων, αμοιβαία επωφελών.

Η συνάντηση αυτή έρχεται σε συνέχεια του Μemorandum συνεργασίας που είχε υπογραφεί μεταξύ των δύο πλευρών τον Ιούλιο στην Κίνα, κατά την επίσκεψη της ελληνικής κυβερνητικής αντιπροσωπείας με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα.

Επισυνάπτεται αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας.

21-10-16 Σύσταση 2.223 θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού Α/θμιας

Παρ, 21/10/2016 - 09:55

21-10-16 Σύσταση 2.223 θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού Α/θμιας

Το ΥΠΠΕΘ κληρονόμησε ένα εξαιρετικά σύνθετο και δυσεπίλυτο πρόβλημα, αυτό των υποχρεωτικών μετατάξεων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που προκλήθηκε από την ανεύθυνη, επιπόλαιη και χωρίς κανέναν σχεδιασμό πολιτική που άσκησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Το ΥΠΠΕΘ συνεπές στις δεσμεύσεις του επιδίωξε να διαχειριστεί το πρόβλημα με όσο το δυνατόν πιο δίκαιο τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο δημοσιεύτηκε ήδη σε ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία συστήνονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι κλάδοι εκπαιδευτικών που, ενώ περιλαμβάνονταν στο εκπαιδευτικό προσωπικό των δημοτικών σχολείων, δεν υφίσταντο υπηρεσιακά ως κλάδοι παρά μόνο στη Δευτεροβάθμια. Πρόκειται για τους κλάδους των εκπαιδευτικών Γαλλικής γλώσσας (ΠΕ05) και Γερμανικής γλώσσας (ΠΕ07), των εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης και Θεατρικών Σπουδών (ΠΕ32 και ΠΕ18.41), Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (ΠΕ08) και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ19/20). Παράλληλα, έχουν συσταθεί συγκεκριμένες θέσεις (2.223) στις οποίες θα τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί των παραπάνω κλάδων, που μετατάχθηκαν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Δίνεται έτσι ένα τέλος στην εργασιακή ανασφάλεια αυτών των εκπαιδευτικών που παρέμεναν μετέωροι για τρία και πλέον χρόνια.

Το επόμενο βήμα του υπουργείου θα είναι ο διορισμός των εκπαιδευτικών που βάσει των πινάκων επιτυχίας του ΑΣΕΠ του 2008 ήταν διοριστέοι. Με αυτόν τον τρόπο επέρχεται αποκατάσταση της αδικίας, η οποία επίσης εκκρεμούσε επί οκτώ συναπτά έτη.

Το ΥΠΠΕΘ θα συνεχίζει να σχεδιάζει και να υλοποιεί με υπευθυνότητα το πρόγραμμά του πάντα με άξονα τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

Το ΦΕΚ

Η Απόφαση

Σημείωση: Τα παραπάνω πλαίσια (Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εκπαιδευτικές Πύλες, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο) περιέχουν αυτόματες/ανεξάρτητες ροές ειδήσεων (RSS) και παραθέτονται για ενημερωτικούς σκοπούς. Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του δεν φέρουν απολύτως καμμία ευθύνη για το περιεχόμενό τους.